或許受了暹邏之戀影響,我對同志電影較不排斥。

記得我第一次看的同志電影,應是白先勇的「孽子」,

不過當時沉重的劇情,讓我不是那麼了解這部片。

所以我想對於同志電影之入門,應是不太適合。

欲蓋弄潮也算是清新派的電影,從開頭配樂搭配著主角

熟練的滑板技術,穿越一棟一棟建築物(突然也好想學滑板哦)

就令人心情愉悅。另外本片的運鏡及配樂,都很唯美。

故事劇情描述Zach需幫忙照顧不負責姐姐的小孩,

使他無法有自己社交生活,他只能偷閒去衝浪及做他最愛的事-畫畫

而他的好友及女友,總是忙著參加派對或是與朋友聚會。

他的日子就像在黑暗中渡過,直到他遇到好友的哥哥Shaun,生活才有了轉變。

因為Shaun的關心、體貼、鼓勵,使得Zach開始想為自己著想。

但也面臨姐姐的自私及不諒解。



主題曲Shane Mack - Lie to me



中英歌詞:
Lie, while you're leaving early 編織個謊言,當你提早離去時
Deny, that you're in any hurry 否認,你總是那麼的急促
Cry, and tell me not to worry 哭泣,接著對我說不要擔心
'Cause what I don't know, is never gonna hurt me 因為我不知道的是 其實你不會傷害我

Breathe, now baby don't feel guilty 深呼吸,親愛的請別感到罪惡
Deceive me, then just walk away 欺騙我,然後你只要轉身離去
Leave me, the truth will only kill me 放棄我,實話只會傷害我
It's gotta be, it's gotta be this way 一切就是這樣,就這樣吧


One more bad excuse Before you turn me lose 在我全盤皆輸前再給一個爛透的理由
Give me something to remember you by 作些你無法承諾的承諾 讓我回憶你
Couldn't you offer me
A little dishonesty 一點點的虛偽,對我說我們再來一次
Promise me you'll try 而你將為我捏造這一切。
You'll lie to me


Go, your plane is not gonna stay 去吧!你的班機不會等待
Slow, so I can take it in 慢慢的,我會收在心裡
And so you say you'll see me later 你知道我們將不再見,當你說出下次見
When you know you won't see me again


Please before you let go of me Take me one more time 在你離開我之前,再抱我一次
Appease me, tell me that you love me 取悅我,告訴我你愛我,此心不移的停留在我身邊。
That you haven't gone and change your mind


One more bad excuse 在我全盤皆輸前再給一個爛透的理由
Give me something to remember you by 作些你無法承諾的承諾 讓我回憶你
Couldn't you offer me
A little dishonesty 一點點的虛偽,告訴我你會再試一次
Promise me you'll try 你將為我捏造這一切。
You'll lie to me


轉自小楷=宜樺


開場音樂 Shane Mack - I Like That



Lyrics:
Shoes on my feet
Sun on my back
Some place to sleep
Yeah I like that


Wind in my hair
I just relax
Going nowhere
Yeah I like that

Yeah I like that

I think I'll stay
No matter where I've been
Take what I got
Take it all in


and just take my time
Then give it back
'Cause it's not mine
Yeah I like that


Yeah I like that
Yeah just like that


I think I'll stay
No matter where I've been
Take what I got
Take it all in


and just take my time
Then give it back
'Cause it's not mine
Yeah I like that


Yeah I like that
Just like that


Shoes on my feet
Sun on my back
Some place to sleep
Yeah I like that

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()