記得那時國中很流行郵購,

那時我姐也買了一張外語集合,

那也算是我第一次很認真聽完的整張外語的唱片,

而這是我裡面很喜歡的其中一首,

中文是翻為「深陷情網」,

為接招合唱團的主唱,

單飛後所翻唱的歌。

我也很喜歡這支MV。



★Gary Barlow - So Help Me Girl
  

中英歌詞:
You could have kissed me,
妳能親吻我時
Like this wasn't gonna last,
讓它不像是會成為最後一次
Kept me from saying,
避免我說下去
Something I'll never take back,
說出我無法收回的話
You could've held me like there was no chance
你能讓我沒有機會感受
of me waking up where I am,
醒來不知身在何處
You could have stopped short of every dream I ever had.
妳能夠出其不意停止每個我做過的夢

So help me girl,
所以 幫我吧 女孩
You've gone too far,
妳已離開得太遠
It's way too late,
遠到來不及
To save my heart,
挽救我的心
The way it feels,
這個感覺
Each time we touch,
當我們每次接觸時
I know I've never been so loved,
讓我知道我從不曾如此被深愛過
And I can't help myself,
我情不自禁
So help me girl.
所以 幫我吧 女孩

You had to be there when that old sun came up,
妳必須在這當太陽依舊昇起時
Making last night feel like a vision of things yet to come,
讓這美妙昨夜像是尚未結束
You just had to hold me like nobody else,
妳只是必須抱著我像是沒有人這樣作過
Now look what you've gone and done,
現在看看妳離開後所作的
You had to love me,
妳必須愛我
'Til I just can't get enough.please,please
直到我不能再要求為止,求求妳,拜託妳

So help me girl,
所以 幫我吧 女孩
You've gone too far,
妳已離開太遠
It's way too late,
遠到來不及
Too save my heart,
挽救我的心
The way it's feel,
這個感覺
Each time we touch,
當每次我們接擉時
I know I've never been so loved,
讓我知道我不曾如此被深愛過
And I can't help myself,
我情不自禁

So help me girl,
所以 幫我吧 女孩
And I can't help myself,
我情不自禁
So help me girl.
所以 幫我吧 女孩
Youve got to help me girl
妳得幫我 女孩
Cause I'm falling down
因為我深陷情網
I'm falling down
我深陷情網
You got to help me this time
妳得幫我這次
Cause I'm falling down
因為我深陷情網
Falling down
深陷情網
You got to see my love
妳得了解我的真心
Youve got to help me now ... falling down
妳現在得幫我……深陷情網
It's the emptiness I'm feeling inside
我內心感到空虛
You've to save me girl
你得挽救我 女孩


@有幾句,翻得有點怪怪= =

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()