有天一時興起,
想想看看Santa Monica是否有被拍成MV
沒想到找到這個現場版
最後的setting也讓我有被驚喜到的感覺
難怪他最後會露出那個表情


☆.Savage Garden-Santa Monica


中英歌詞:
In Santa Monica, in the wintertime,
The lazy streets so undemanding
I walk into the crowd
In Santa Monica, you get your coffee from
The coolest places on the promenade
Where people dress just so
Beauty so unavoidable, everywhere you turn
It's there.
I sit and wonder what am I doing here?


冬季裡的Santa Monica
街道氣氛顯得如此傭懶
我走進人群
在Santa Monica
你能在街上裝潢最流行的地方買到咖啡
周圍人們穿著當然也如此漂亮
當你走在任何街道
我坐在這裏
猜想著也許我不屬於這


But on the telephone line I am anyone
I am anything I want to be.
I could be a super model or Norman Mailer
And you wouldn't know the difference
Or would you?


但是在電話線的那一頭
我可以成為我想要的人
我可以是超級模特兒
也可以是諾曼梅勒
你不會分辨出來
不是嗎?


In Santa Monica, all the people got modern names
Like Jake or Mandy
And modern bodies too
In Santa Monica, on the boulevard,
You'll have to dodge those in-line skaters
Or they'll knock you down
I never felt so lonely,
Never felt so out of place
I never wanted something more than this


在Santa Monica
每個人都有新潮的名字
像是Jake 或 Mandy
也有新潮的身材
在Santa Monica
走在大街上
你要閃開那些溜直排輪的人
否則他們會撞倒你
我從沒感覺這麼寂寞過
我從沒感覺這麼沒歸屬感
我從沒那麼想要過某件東西

But on the telephone line I am anyone
I am anything I want to be
I could be a super model or Norman Mailer
And you wouldn't know the difference


On the telephone line, I am any height
I am any age I want to be
I could be a caped crusader, or space invader
And you wouldn't know the difference
Or would you?


但在電話線的那一頭
我可以成為我想要的人
我可以是超級模特兒
也可以是諾曼梅勒
 
你不會分辨出來

但是在電話線的那一頭
我可以有我想要任何身高
任何年齡
我可以是一位古代十字軍
或是外太空侵略者
你不會分辨出來
不是嗎?


*.諾曼梅勒為美國知名小說家

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()