相關文章
http://www.wretch.cc/blog/trackback.php?blog_id=shufanlin&article_id=5932585


多年前深夜在ICRT聽到,就馬上喜歡這首歌,
(忍受著廣告,不轉台)

文章上的內容如下:

「用歌聲把愛的語言詮釋得如此絲絲入扣;,

從1973年推出首張個人專輯到過世到現在,,

他那教人心醉神迷的性感歌喉,

確實風靡了全球無數愛好靈魂樂的歌迷。」

沒想到他在2003年就過世。

試著翻這首中文歌詞,的確很煽情。


★Barry White - Practice What You Preach★




So what do you want to do, I'm here baby
所以你想要做什麼,我就在這裡 寶貝
I'm ready baby, I'm waiting on you
我已準備好了 寶貝,我正等待著你
Believe me, I am patiently waiting on you
相信我,我會耐心等候你

Girls there's something wrong with me
女孩,我沒有任何問題
Every time I'm alone with you
每當我與你獨處時
You keep talking about you loving me
你總是一直說著有關你如何愛著我
Hey babe, your foreplay just blows my mind
嘿 寶貝,你的挑逗已令我暈暈沉沉
So why don't we stop all the talking girl
所以女孩為什麼我們不如就停止所有的談話
Why don't we stop wasting time?
我們為什麼不就停止浪費時間
#1:
Now I've had my share of lovers
現在我曾有過部份的情人
Some say I'm damn good
有些人說我非常的好
But if you think you can turn me out
但如果你想你可以證明我是
Girl, I just wish that you would
女孩 我只是希望你可以


'Cause you keep telling me this and telling me that
因為你總是一直告訴我這個、告訴我那個
You say once I'm with you, I'll never go back
你說一次我和你在一起,我將永遠不會回去
You say there's a lesson that you want to teach
你說這是一個你想要教我的課程
Well here I am baby, practice what you preach
好吧 我就這裡 寶貝,來實行你的教條

Girl it's just you and me, so many things
女孩 它就只有你和我,所以有許多事情
I could do to you and so many ways I can please
我能給你和作我會的許多事來取悅你

Hey, hey, hey it's your move girl
嘿 嘿 嘿 ,這是你的動機吧 女孩
Why don't you start turning down the lights
為什麼你不如就開始將燈光轉暗
And show me what you can do?
然後秀給我看你能作什麼

Repeat #1

Rap:
Ladies, baby, baby, baby
小姐,寶貝 寶貝 寶貝
we're wasting time, precious time
我們在浪費時間,寶貴的時間
All this talk about what you're gonna do
討論著你接下來要作的所有事
And how you're gonna do it to me
和你要如何對待我
Come on, practice what you preach
來吧,來實行你的教條

Repeat #1

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()