close

很久以前有聽過3T(傑克森三兄弟)的歌,
但我一直不知道這個團體。
最近又聽到Anything時才知道,
上網查一下他們的資料,真得很少,
畢竟是十幾年前的團體,
不過他們2004年還有出一張專輯。


另外發現他們有與麥克傑克森合唱一首優美旋律Soul R&B的「Why」,
收錄在他們第一張「brotherhood」的專輯中。
但沒想到他們真的跟麥克傑克森有關係,
原來他們是「Jackson 5」老三Tito的兒子。
所以麥克傑克森是他們的叔叔,
難怪他們的唱腔及長相都有點像。


3T裡面,長的捲捲頭是老大叫做Taj,長得比較像年輕的麥可是老二叫做Taryll,
長得比較可愛(我覺得有點妖艷)是老三叫做TJ,
不過我看起來老大感覺比較小,而且長得有點像DJ丹尼斯。
根據網路上資料,說「why」是由Babyface所做的。


★.Why- 3T & Michael Jackson
   

中英歌詞:
chorus1
Why does Monday, come before Tuesday                                  
為什麼星期一在星期二之前
Why do summers start in June                                               
為什麼夏天通常在六月開始
Why do winters come too soon                                               
為什麼冬天這麼快來臨 
Why do people fall in love 
為什麼人們要墜入愛河       
When they're always breaking up, oh why  
當他們總是那麼快分手                
Why do we love if love will die  
為什麼我們要相愛,即使結果是愛滅了


chorus2
Why does Wednesday come after Tuesday
為什麼星期三在星期二之後
Why do flowers come in May
為什麼花兒總是在五月綻放
Why springtime go away
為什麼春天會消逝不見
Why do people fall in love
為什麼人們要墜入愛河
When they're always breaking up, oh why
當他們總是那麼快分手
Why do I love you tell me why
告訴我為什麼我會愛上你


(TJ)
It's not like I can explain
我無法解釋這種感覺
what's in my heart
關於我心中的感受
It's just I feel a crazy
它使我著迷
pain when we're apart
它令我心中隱隱作痛  當我們分離時
I don't wanna breathe,
不想呼吸
I don't wannna think
不想思考
I don't wanna learn
不想知道
I don't wanna do anything
不想作任何事

(Taryll)
It's not like I can describe
我無法描述
what's going on
到底是怎麼了
It's just I feel I'm not alive
它使我像是行屍走肉般
When you're not home
當你不在這裡
I don't wanna sleep, I don't wanna be
我不想入睡,我不想…

(TAJ)
I just want you here beside me
我只想要你在我身邊
Without you there's no me
沒有了你就沒有我

chorus1
chorus2

(TJ)
It's not like I can escape,
我無法逃脫這種感覺
what's in my soul
在我的靈魂深處
Cause without you inside my heart
因為你不在我心裡
Where can I go
我無處可逃

(Taryll)
I don't wanna see,
我不想看見
girl you without me
女孩 沒有你在我身邊

(TAJ)
I can't go through life without you
少了你  我就無法生活下去
Without you there's no me
沒有了你就沒有我

(All)
chorus1

(Taryll)
Why do the rivers flow to the sea
為什麼河流終點是流向大海
In every flow I get your love over me, babe
在每個流動中 讓我從你的愛裡恢復
Why does my heart miss your kiss
為什麼我內心是如此思念你的吻
To be in love, to fall in love
我愛上了你,與你相戀
Why don't I feel complete
為什麼我仍感到失落

(All)
chorus1

(TJ)
Tell me why
(TAJ)
Tell me why
(Taryll)
Tell me why
Tell me why

告訴我為什麼

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()