首張專輯「Measure of a man」有很多好聽的歌曲,陸續再慢慢放上來!先放我最喜歡裡面的一首「When you say you love me」,這首是由野人花園的主唱戴倫海斯(Darren Hayes)所作,後來澳洲團體自然主義(Huamn Nature)於2004年也有翻唱此首,他們98年還有來台與李玫在演唱會合唱「默默愛你」,令人驚艷。觀看影片

我很喜歡Clay Aiken唱到最後,一直重覆say you love me的部份。


☆. Clay Aiken - When you say you love me

中英歌詞:
I've been watching you from afar
我遠遠地看著你
And the way you make your way around the bar
你從吧台用你自己的方式走過來
You laugh like you're really entertained
你抱著十足信心笑著
And you smile like it's your favorite game
你的微笑  感覺這是你最喜歡的愛情遊戲
Now you're moving closer to me
而現在你慢慢靠近我
And our eyes connect emotionally
當我們四目交接時
I'm not looking for a one-night stand
我並不是在尋找一夜的歡愉
Or a place for a broken heart to mend
或是尋找治療心傷的地方


I know everybody here wants to hold you
我知道每個人都想擁有你
I know what it's like 'cause I feel the same
因為我也有相同的感覺
When you look in my eyes
當你望著我的雙眼時
There's a part of me that's still afraid
我內心裡有某個部份仍感到不安


(Chorus:)
And when you say you love me, do you mean it?
當你說你愛我時 你是認真的嗎?
Baby, when you hold me, do you feel it?
當你抱著我時 你能感覺到嗎?
Should I believe the magic in your eyes?
我應該相信你眼裡所散發的魔力嗎?
I would wait until the end of time
我會等待到最後
To hear you say you love me like you mean it
來聽到你認真地說你愛我
Baby, when you hold me, make me feel it
當你抱著我時 讓我確實感覺到
All I want to do is make you mine
我想做只有讓你成為我的
I've been hurt way too many times
我已受過太多次傷害了



They say if you wanna make God laugh
人們說如果你想讓上帝高興
Then all you gotta do is tell Him your plans
你就必須告訴他 你的計畫
I know that the time's not right
我知道這不是好的時間點
Didn't know that I would meet you tonight
因為並不知道 我今晚會遇見你


It's not that I don't really like the attention
我並不是不喜歡這種獻殷勤
I feel like the only man in the room
讓我感覺到我是唯一
Are you really sincere?
你真的是認真的嗎?
Is this just something that you do?
或著這只是你慣用的戲碼?


(Repeat chorus)


(Bridge:)
Again and again and again
一次一次又一次
I've been hurt, my friend
我受到傷害 我的朋友
'Til the end
直到最後
You know I've been high, I've been low
我曾經起起落落
I got no place left to go
曾無處可逃
Again and again and again
一次一次又一次
When will this search ever end?
這種追逐尋找的遊戲何時會結束?


(Chorus 2:)
And when you say you love me, do you mean it?
當你說你愛我時 你是認真的嗎?
Baby, when you hold me, do you feel it?
當你抱著我時 你能感覺到嗎?
Should I believe the magic in your eyes?
我應該相信你眼裡所散發的魔力嗎?
I would wait until the end of time
我會等待到最後
To hear you say you love me like you mean it
來聽到你認真地說你愛我
Baby, when you hold me, make me feel it
當你抱著我時 讓我確實感覺到
All I want to do is make you mine
我想做只有讓你成為我的
I would wait until the end of time
我會等待到最後
To hear you say you love me
來聽到你說你愛我


★.Human Nature - When You Say You Love Me


*.維持一貫優美合聲的風格

☆. Darren Hayes - When You Say You Love Me


*.就是戴海倫斯的風格


相關文章:

克雷艾肯 Clay Aiken - AI2時期比賽歌曲 Part I 

克雷艾肯 Clay Aiken - AI2時期比賽歌曲 Part II 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()