「Slow Motion」,應該是在描述一個女孩子對於愛情所產生矛盾的心情吧~

 但我看介紹是說:在歌曲「Slow Motion」中,寫出了人們互相之間洞察到的一種透過緊張的關係的潛在的可怕的感覺。<=或許我還是不了解英文真正表達的意思吧~

另外還有韓國2AM-趙權所演唱的版本,也很好聽。

☆.趙權- Slow Motion

*.很喜歡他唱副歌的部份

☆.Karina Pasian- Slow Motion

中英歌詞:
I Know That You've Been Calling Me,
知道你一直在呼喚我
And I'm happy that we met.
很高興我們相遇了
Don't think that I'm not interested.
別認為我不在乎
I'm just playing hard to get
我只是表現出很難追求的樣子


[Bridge:]
So much about this crazy game they call love
關於人們所稱之「愛」的這個瘋狂遊戲
That I'm trying to understand,
我仍在試著了解
So could you be my best friend,
所以 你可以先成為我最好的朋友嗎
Before you call yourself my man
在你說你是屬於我的男人之前


[Hook:]
Why can't I love you in slow motion,
為何我不能慢慢地來愛你
Take my time,
不要如此著急
Take away the pressure on my mind
消除我心中的壓力
Really get to know you
真正地去了解你
But rewind
然而時光倒回
Wanna love you in slow motion
想要慢慢地來愛你
Why can't I
為何我不那麼做


[Verse 2:]
You seem to know just what you want
你似乎非常了解你所想要的
And I like your confidence
喜歡你的這種自信
Some things a girl should never rush
有些事常告訴女孩子不該那麼著急
Cause If you do you hurt yourself
因為這會讓你作出傷害自己的事


[Bridge:]
So much about this crazy game they call love
關於人們所稱之「愛」的這個瘋狂遊戲
I'm still trying to understand,
我仍在試著了解
So could you be my best friend,
所以 你可以先成為我最好的朋友嗎
Before you call yourself my man
在你說你是屬於我的男人之前


[Hook:]
Why can't I love you in slow motion,
為何我不能慢慢地來愛你
Take my time,
不要如此著急
Take away the pressure on my mind
消除我心中的壓力
Really get to know you
真實地去了解你
But rewind
然而時光倒回
Wanna love you in slow motion
想要慢慢地來愛你
Why can't I
為何我不那麼做



[Breakdown:]
I'm too young for tears in the night
年輕時  常因此在夜晚傷心流落淚
And it's to soon for this to be right
後來很快也證明這是對的
Don't wanna mess with your pride
不想引起你的驕傲
The questions not when but why
雖不是當時主要的問題 但為什麼


[Hook:]
Why can't I love you in slow motion,
為何我不能慢慢地愛你
Take my time,
不要著急
Take away the pressure on my mind
消除我心中的壓力
Really get to know you
真實地了解你
But rewind
然而時光倒回
I Wanna love you in slow motion
我想要慢慢地來愛你
Why can't... I
為何我不那麼做

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(27) 人氣()