這首歌是收錄在「Duet」的電影原聲帶,原唱是美國早期知名黑人團體The Temptations(誘惑合唱團),代表作My Girl。

我之前第一次聽到葛妮絲派特羅的聲音,也是此專輯的另一首「Cruising」,就覺得她唱歌滿自然清新。而這首歌聽起來真的很舒服,就像優閒地躺在沙發上、沙灘上等等。


下面這三個版本都滿好聽的。

 ☆.Babyface & Gwyneth Paltrow - Just My Imagination

*.Boyz II Men的版本
*.Temptations Movie 的版本(應該是98年The Temptations自傳類型的電視電影畫面。)按這


中英歌詞:

Verse 1- Gwyneth Paltrow

Each day through my window
每天我都會從窗外望去
I watch him as he passes by
目不轉晴地看著他經過
I say to myself
我告訴我自己
I'm so lucky he's so fly
我是如此幸運 因為他是如此棒
To have a boy like him
能夠擁有像他這樣的男孩
is truly a dream come true
就像美夢成真一樣
Out of all the girlies in the world
這世界上所有的女孩都被除外
he belongs to you
他只屬於你

Chorus
But it was just my imagination
但這只是我的幻想
Runnin away with me
情不自禁在我腦海幻想著
tell you it was just my imagination
告訴你這只是我的幻想
running away with me
情不自禁在我腦海幻想著


Verse 2-Babyface

Soon we'll be married
很快地我們就會結婚
And raise a family (oh yea..)
建立起一個家庭
Have a cozy little crib in the country
在郊外有一個舒適的小木屋
with two children maybe three
或許還有2、3個小孩
I tell you I....
我還要告訴你…
can visualize it all
我能將這一切的畫面顯現出來
It couldn't be a dream
這簡直不可能是一場夢
cause too real it all seems
因為它似乎是如此的真實
oooohhhh........

Chorus

But it was just my imagination (once again yea)
但這只是我的幻想(再一次)
Runnin away with me (running away with me)
情不自禁在我腦海幻想著(情不自禁地幻想著)
tell you it was just my imagination
告訴你這只是我的幻想
running away with me (away with me yea)
情不自禁在我腦海幻想著(情不自禁地幻想著)


Verse 3-Gwyneth Paltrow and Babyface

Everynight on my knees I pray
每晚我跪著並且祈禱著
Dear lord hear my plea yea
親愛的上帝請聽我的懇求
Don't ever let another
永遠不要讓別人
take his love from me
將他的愛從我身邊搶走
Or I will surely die
不然我會痛不欲生
Heavenly (heavenly) when your arms unfold me
那感覺是如此美好地   當你的雙臂向我展開時
I hear the tender rhapsody
我能聽到那些溫柔的詩篇
But in reality
但事實上
He doesn't even know me
他甚至不知道我的存在

Chorus

But it was just my imagination (ohh, so fly look out my window)
但這只是我的幻想  (從我窗外望去他是如此地棒)
Runnin away with me (It's running away with me baby)
情不自禁地在我腦海幻想著  (這只是我情不自禁在腦海幻想著)
Just my imagination (runnin away)
這只是我的幻想  (情不自禁地)
running away with me (my baby, my sugar, my sweetie, look at my baby)
情不自禁地在我腦海幻想著 (我的寶貝,我的蜜糖,我的甜心,看看我吧 親愛的)
Just my imagination (ohh, soo fly look out my window)
這只是我的幻想  (噢,從我窗外望去他是如此地棒)
Runnin away with me (It's runnin away with me)
不自禁地在我腦海中幻想著  (這只是我情不自禁在腦海幻想著)
Just my imagination (yeeaaaa)
只是我的幻想
running away with me (my baby, my sugar, my sweetie, look at my baby)
情不自禁地在我腦海中幻想著  (我的寶貝,我的蜜糖,我的甜心,看看我吧 親愛的)



Just my imagination (ohh, soo fly look out my window)
這只是我的幻想  (噢,從我窗外望去他是如此地棒)
Runnin away with me (It's runnin away with me)
情不自禁地在我腦海幻想著 (只是我情不自禁在腦海幻想著)
Just my imagination (yeeaaaa)
這只是我的幻想

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()