How many dreams have I left deserted?
我放棄了多少夢想?
How many hopes have been diverted?
還有多少希望在籌劃中?
Have I been buried in the dirt?
我是不是已經掩埋於混沌?
Held down by this hurt?
被這樣悲傷所困?

一開始是被歌名所吸引。

Darren Hayes總是唱出人心中的悔恨。

喜歡這首歌的譯文。

  

影片來源:http://youtu.be/BOEhtiE8MIA

中英歌詞:
I’ve been down a lonely street tonight
我一個人在孤獨的街道上徬徨
And I don’t know what’s wrong with me
我不知道我是怎麼了?
I don’t know what’s wrong with me
我不知道我是怎麼了?

The clouds cover up the Dublin sky
雲朵覆蓋住都柏林的天空
I don’t know what’s left of me
我不知道我的左邊是什麼?
I don’t know what’s right with me
我不知道我的右邊是什麼?

And I’ve tried to keep my distance
我試著保持距離
And I’ve sung Amazing Grace
我唱著聖歌
I’ve tarnished all our memories
我們所有的回憶已褪去光澤
But there’ll always be a trace of you
但總有妳的蹤跡
Of you
妳的

I remember laughing on that river’s edge
我記得曾在這河岸邊的歡笑
Trying to get you to jump with me
試著讓妳和我一起跳下
Trying to get you to fall for me
試著讓妳為我落下
And your trembling heart it beat so fast
妳激動的心跳動得如此快
Holding hands you promised me
牽著手妳向我承諾
Holding hands we counted to three
簽著手我們數到三

And I felt your slipping fingers
我感覺到妳在悄悄抽回你的手指
And I saw you change your mind
我看到妳改變了主意
If I hadn’t dragged you in with me
如果那時候我沒有一直勉強妳跟著我
You would have let me dive without you oh~
妳是否會讓我沒有妳一個人去闖這個世界?噢~
Without you oh~
沒有妳,噢~

They sent you all the way from Hollywood
他們指給妳在好萊塢的各種道路
And maybe that Dublin sky was changing you
也許這都柏林的天空改變了妳
It put diamonds in your eyes
它把鑽石放入妳的眼中
I always thought we were going to make it through
我一直在想我們能否度過這轉折
But I wanted to hear it first from you oh~
但我想先從妳那裡聽到答案,噢~

How many days am I going to regret you?
我還要追悔妳多久?
How many nights till I forget you?
還有多少個夜晚才可以忘記妳?
Have I been wasting all those years?
我是不是一直在浪費這多年的時光?
Held down by these tears?
不停的被眼淚所困嗎?

How many dreams have I left deserted?
我放棄了多少夢想?
How many hopes have been diverted?
還有多少希望在籌劃中?
Have I been buried in the dirt?
我是不是已經掩埋於混沌?
Held down by this hurt?
被這樣悲傷所困?

How many loads did I let you hijack?
妳搶走了我多少心緒?
How many ways can I stand here in playback?
還有多少路可以回頭?
How did I end up lying here?
我怎麼會以這樣的方式結束我們之間的故事?
Crying underneath the Dublin sky? oh~oh~ ohoh~ oh~
而躺在渾濁的都柏林天空下啜泣呢?噢~噢~ 噢~噢~ 噢~

How many days am I going to regret you?
我要花多久時間追悔妳?
How many nights till I forget you?
我要花多少時間忘記妳?
Have I been wasting all these years drowning in my tears?
這麼多年來,我一直沉醉在眼淚之中,浪費我的青春嗎?

How many nights am I going to regret you?
我要花多久時間追悔妳?
How many days till I forget you?
我要花多少時間忘記妳?
Have I been wasting all these years drowning in my tears?
這麼多年來,我一直沉醉在眼淚之中,浪費我的青春嗎?

歌詞來源:http://mymedia.yam.com/m/2868278

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()