剛好在電視上看AI前三強的表演,裡面我對這首最有感覺。

雖然一開始沒有聽懂歌詞,只覺得是一首寂寞的歌,好像一個孤獨的男人,獨自看著遙遠的星星,對遠方的她說話,直到最後一句「Why don't you stay」出來時,那種孤獨感更重。

上網找了歌詞,才知道原唱是Bob seger,難怪覺得他的聲音好耳熟,因為之前才在一部電影上,聽到他的另一首好歌。

在Youtube有聽到男女合唱的版本,不過我更愛一個人獨唱的版本,因為我比較喜歡有歌裡孤獨無奈的感覺。

 

☆.Phillip Phillips - We've Got Tonight

   
  

☆.Phillip Phillips - We've Got Tonight(Studio Version)
  

☆.Bob Seger - We've Got Tonight
  

中英歌詞:

I know it's late, I know you're weary
I know your plans don't include me
Still here we are, both of us lonely
Longing for shelter from all that we see
Why should we worry, no one will care girl
Look at the stars now, so far away
We've got tonight, who needs tomorrow?
We've got tonight, babe
Why don't you stay ?

我知道時間不早了,妳也很疲累
我知道妳的計劃中不包括我在內
我倆依然在此,我倆都很寂寞
對於所見所聞,我們都急於找個避風港
我們在擔心什麼?女孩,沒人會在乎我們
看看那遠方的星星
我倆已擁有今夜,誰還需要明天?
我倆已擁有今夜,寶貝
妳何不留下來?

Deep in my soul, I've been so lonely
All of my hopes fading away
I've longed for love like everyone else does
I know I'll keep searching even after today
So there it is girl, I've said it all now
And here we are babe, what do you say?
We've got tonight, who needs tomorrow?
We've got tonight babe
Why don't you stay ?

在我靈魂深處,我一直是如此孤寂
所有的希望逐漸渺茫
我曾像別人一樣渴望愛情
即使過了今天,我仍會不斷尋覓
女孩,這就是了!我要說的就是這些
就是我們倆,寶貝!何須多言
我倆已擁有今夜,誰還需要明天?
我倆已擁有今夜,寶貝
妳何不留下來?

I know it's late, I know you're weary
I know your plans don't include me
Still here we are
Both of us lonely
Both of us lonely

我知道時間不早了,妳也很疲累
我知道妳的計劃中不包括我在內
我倆依然在此
我倆都很寂寞
我倆都很寂寞

We've got tonight, who needs tomorrow?
Let's make it last, let's find a way
Turn out the light, come take my hand now
We've got tonight babe
Why don't you stay ?
Why don't you stay ?

我倆已擁有今夜,誰還需要明天?
讓我倆繼續,找到一條出路
把燈熄掉,牽我的手
我倆已擁有今夜,寶貝
妳何不留下來?
妳何不留下來?

歌詞轉自:安德森之夢

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()