小時候聽到這三首英文老歌,因為不太了解意思,只是單純覺得好聽。

長大後,慢慢覺得這三首歌,對於處在單身狀態的人,讓人聽有些焦慮…呵 

但也是另一種心情抒發,而且我還是很喜歡這三首歌。

To love somebody- 單戀心聲

Somebody to love - 渴愛心聲

Desperdo -  拒愛(?)心聲  


而Somebody to love,我是放Brittany Murphy,雖然原唱Queen也很好聽,但我更喜歡快樂腳的版本。

以下中英歌詞處出處於:安德森之夢

[To Love Somebody-Bee Gees]
  

There's a light
A certain kind of light
That never shone on me
I want my life to lived with you
Lived with you

有一道光
一道特別的光
從未照在我身上
我希望能和你共度一生
和你共度一生

There's a way everybody say
To do each and every little thing
But what does it bring
If I ain't got you, ain't got ?

大家都說有一種方法
做每一件小事情的方法
但結果是什麼?
如果我得不到你,得不到你?

You don't know what it's like, baby
You don't know what it's like
To love somebody
To love somebody
To love somebody
The way I love you

你不會明白那是什麼滋味,寶貝
你不會明白那是什麼滋味
愛上一個人
愛上一個人
愛上一個人
像我愛你一樣

In my brain
I see your face again
I know my frame of mind
You ain't got to be so blind
And I'm blind, so very blind
I'm a man, can't you see
What I am
I live and breathe for you
But what good does it do
If I ain't got you, ain't got ?

在我腦海裡
我又看見了你的容顏
我了解自己內心
你不會如此盲目
我卻是盲目的,如此盲目
我是個男人,你看不出來嗎?
真正的我
我為了你活著,為了你呼吸
但這有什麼好處?
如果我得不到你,得不到你?

[ Somebody To Love - Brittany Murphy (Happy Feet)]
  

Can anybody find me somebody to love?
有誰能幫我找個人來愛?

Each morning I get up, I die a little
Can barely stand on my feet
Take a look in the mirror and cry
Lord what you're doing to me
I have spent all my years in believing you
But I just can't get no relief, Lord!
Somebody, somebody
Can anybody find me somebody to love?

每天早晨起床,我就更加消沉
甚至站不起來
瞥見鏡中的自己,不禁哭了起來
上帝,你對我做了什麼?!
我花了一輩子信仰祢
卻得不到任何解脫
有誰........有誰能.........
有誰能幫我找個人來愛?

I work hard every day of my life
I work till I ache my bones
At the end I take home my hard earned pay all on my own
I get down on my knees
And I start to pray
Till the tears run down from my eyes
Lord - somebody - somebody
Can anybody find me somebody to love ?

這一生,我每天都努力工作
工作到腰酸背痛
然後把辛苦掙來的錢拿回家
我屈膝跪下
開始祈禱
直到眼底淚如雨下
有誰........有誰能.........
有誰能幫我找個人來愛?

(He works hard)
Everyday I try and I try and I try
But everybody wants to put me down
They say I'm going crazy
They say I got a lot of water in my brain
Got no common sense
I got nobody left to believe
Yeah - yeah yeah yeah

(他努力的工作)
我每天努力的嘗試
但每個人都想制止我
他們說我是瘋了
說我腦筋有問題
完全失去理性
我已不信任任何人

Oh Lord
Somebody - somebody
Can anybody find me somebody to love?

噢!上帝
有誰........有誰能.........
有誰能幫我找個人來愛?

Got no feel, I got no rhythm
I just keep losing my beat
I'm ok, I'm alright
Ain't gonna face no defeat
I just gotta get out of this prison cell
Someday I'm gonna be free, Lord!

失去感覺,抓不到節奏
我開始不知無措
但我還好,一切 OK
不願承認被擊倒
我必須掙脫這牢籠
總有一天我會得到自由,上帝!

Find me somebody to love
Can anybody find me somebody to love?
有誰........有誰能.........
有誰能幫我找個人來愛?

[Desperdo - Eagles]

  

Desperado
Why don't you come to your senses
You've been out riding fences for so long now
Oh, you're a hard one

亡命之徒
為何你不清醒一點
你築起城牆把自己圍起來已經很久了
噢!你真是個固執的傢伙

But I know that you've got your reasons
These things that are pleasing you
Can hurt you somehow
Don't you draw the Queen of diamonds boy
She'll beat you if she's able
The Queen of hearts is always your best bet
Now it seems to me some fine things have been laid upon your table
But you only want the ones you can't get

我明白你一定有你的理由
但那些令你欣喜的事情
總有一天會傷害你
你不拿走方塊皇后那張牌嗎?
它逮到機會就會把你擊垮
紅心皇后一直是你的王牌
如今我心目中的好牌都已攤開在你面前
但你卻只要那些得不到的

Desperado
Oh, you ain't getting no younger
Your pain and your hunger
They're driving you home
Freedom, ah, freedom
That's just some people talking
Your prison is walking thru this world all alone
亡命之徒
你已不再年輕
你的苦痛,你的渴望
它們驅使著你歸來
自由啊!自由
那只是一般人的說法
孤獨行走天涯就是你的牢籠

Don't your feet get cold in the winter time
The sky won't snow and the sun won't shine
It's hard to tell the night time from the day
You're losing all your highs and lows
Ain't it funny how the feeling goes away

冬日裡,你的雙腳不覺得寒冷嗎?
天空不飄雪,太陽也不照耀
分辨不出白天或黑夜
你已一無所有
這種失去的感覺很可笑吧

Desperado
Why don't you come to your senses
Come down from your fences open the gate
It may be raining
But there's a rainbow above you
You better let somebody love you
You better let somebody love you
Before it's too late

亡命之徒
你為何還不清醒一點
走下你的城牆,打開大門
外面也許下著雨
但彩虹就在你的頭頂上
你最好讓別人愛你
你最好讓別人愛你
在為時已晚之前

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()