好聽抒情慢歌!!

收錄在Stevie Hoang的第一張專輯中。

這張專輯真的都很好聽,先挑出這一首作翻譯練習。
 

  ☆.Stevie Hoang - Too Late

中英歌詞

Wahooo ohh yea

Girl tell me why you be coming back after all this time
妳總是告訴我 妳將回到我身邊
Lately you say I'm the only thing that's on yur mind (yea)
不久前妳才說我是妳心裡的唯一
Don't you remember that it was you who broke my heart
妳忘了嗎? 不然妳不會傷了我的心
I just want you to understand, the boy you left is now a man
我只是想讓妳知道,妳離開的那個男孩 現已成為一個男人


[hook:]

Cus I would
因為 我願意
I would leave the earth for you
為了妳 遠離人群
I would
我願意
Do anything you ask me to
完成妳的任何要求
And now, you say you all confuse
而如今 妳說妳仍困惑
Girl I'm tired of being use
親愛的 我已厭煩一直被利用


[chorus:]

Baby my sunshine turned to rain (every since you walked away)
我明亮的世界已變成傾盆大雨(自從妳離開以後)
Girl ever since you left me it's not been the same
從妳離開我起的那一刻 世界已不同
I don't know what to do
我不知所措
Cus my heart felt so blue
心情是如此鬱悶
Wahoo missing you missing you missing you,
只能一直想著妳…
Missing you missing you missing you
不斷的想著妳…


Girl tell me what ever happened to the plans we made (but you didn't want it babe)
親愛的 告訴我那些共同制定計畫呢? (其實妳根本不想要這個)
Or was it all jus a waste of time
或者那只是打發時間之一
You should have stayed
因為妳必須待著
It's kinda funny how now you got so much to say
如今想來 可笑的是妳當初是如此滔滔不絕
Girl I did everything that you wanted
親愛的 我已作了妳要求的任何事
But you turned and walked away
但妳只是轉身離去


[hook:]

Cus I would
因為 我願意
I leave the earth for you
為了妳 遠離人群
I would
我願意
Do anything you ask me to
完成妳的任何要求
And now you say you all confuse
而如今 妳說妳仍困惑
Girl I'm tired of being use
親愛的 我已厭煩一直被利用



[chorus:]

Baby my sunshine turned to rain (baby since you walked away)
我明亮的世界已變成傾盆大雨 (自從妳離開以後)
Girl ever since you left me it's not been the same
從妳離開我起的那一刻 世界已不同
I don't know what to do
我毫無頭緒
Cus my heart felt so blue (I was so in love with you girl)
心情是如此鬱悶 (我是如此深愛著妳)
Wahoo missing you missing you missing you,
只能一直想著妳…
Missing you missing you missing you
不斷的想著妳…


Tell me where were you
猜想妳在何處
When I couldn't sleep at night, how I held my pillow tight
徹夜難眠 只能緊抱著枕頭
I felt such a fool
真像個笨蛋
There's nothing left to say
都已沒什麼好說
Girl the love that we had, just fades away (oh yea)
那份我們曾擁有的愛 已漸漸消逝
Baby time makes me strong (yea)
時間會讓我堅強起來
Girl I'm movin on
我該向前看


[chorus:]

Baby my sunshine turned to rain (can somebody tell me why)
我明亮的世界已變成傾盆大雨 (有誰能告訴我原因)
Girl ever since you left me it's not been the same (girl it's not been the same)
從妳離開我起的那一刻 世界已不同 (親愛的 世界已不同)
I don't know what to do (girl you were my world)
我不知所措 (親愛的 妳曾是我的世界)
Cus my heart felt so blue (felt so blue baby)
心情是如此鬱悶 (親愛的 我是感到如此憂鬱)
Wahoo missing you missing you missing you, (oh I'm missing you)
只能一直想著妳…(哦 我正想著妳)
Missing you missing you missing you
不斷的想著妳…


Baby my sunshine turned to rain (baby my)
我明亮的世界已變成傾盆大雨
Girl ever since you left me it's not been the same (it's not been the same)
從妳離開我起的那一刻 世界已不同 (回不到從前)
I don't know what to do (girl you got me going crazy)
我毫無頭緒 (親愛的 妳讓我著魔)
Cus my heart felt so blue (said I don't know)
心情是如此鬱悶 (不知為何)
Wahoo missing you missing you missing you, (from missing you)
只能一直想著妳…(因為想著妳)
Missing you missing you missing you
不斷的想著妳…

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()