第一次知道這首歌,是從陶晶瑩和張雨生的合唱,那時就覺得這首歌很好聽。

隔了好久,無意間在Youtube發現這個版本,又更喜歡這首歌。

很驚喜居然有Elton John和Stevie Wonder。我喜歡他們的嗓音。

我對Dionne Warwick 和Gladys Knight就比較不熟悉,可能都有看過名字。

這次聽完覺得四人的聲音各有特色,也很好聽。
(即使是最後看似隨意的哼唱都好聽)

看了安德森網站對這首歌的故事介紹,更覺得這首歌實至名歸。
(下面有聯結,有興趣的人可以看看)

 

【Dionne Warwick - That's What Friends Are For】

中英歌詞:

And I never thought I'd feel this way
And as far as I'm concerned
I'm glad I got the chance to say
That I do believe I love you
And if I should ever go away
Well then close your eyes and try to feel the way we do today 
And then if you can remember

從沒想過我會有這樣的感覺
對我來說
我很高興自己能有機會說:
我確定自己真的愛你
如果我必須離去
那麼,閉上你的雙眼,試著感受我倆今天所做的
然後,如果你還記得..........

*Keep smiling, keep shining
Knowing you can always count on me for sure
That's what friends are for
For good times and bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for

保持微笑,永遠光彩煥發
請你相信,你永遠都可以倚靠我
那就是朋友相處之道
不論是歡樂時光或是苦難的時刻
我永遠都在你左右
那就是朋友的好處

Well you came and opened me
And now there's so much more I see
A so by the way I thank you 
And then for the times when we're apart
Well then close your eyes and know
These words are coming from my heart
And then if you can remember(*)

你來到我身邊,啟發了我
如今,我比以往看得更透徹
因此,我要順便向你道謝
在我們分開的日子裡
閉上你的眼睛,請你明白
這些都是我的肺腑之言
然後,如果你還記得..........

 

中英歌詞來源:安德森網站

arrow
arrow

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()