之前在逛別人blog發現的背景音樂,
反覆聽著「baby i am sorry , but i have to leave... 」這段時,
覺得很好聽,是一首離別的歌。
不過它沒有寫歌名及歌手,
所以我只好邊聽邊記歌詞,去google尋找。
後來發現這首叫做「Sail the ocean」又被孫燕姿翻唱成中文的「心願」。
歌手叫做Darin Zanyar,2004年瑞典選秀亞軍。
不過我發現他的歌曲主要是以動感為主,
所以只有幾首是我比較喜歡的類型。
首先介紹這首,本來只想po在同一個文章,但覺得太滿,所以決定分批。


★.Darin Zanyar-Sail the ocean  揚帆遠航


中英歌詞:

Sometimes I feel caught in yesterday
有時我覺得被昨天牽絆著
Because of all the memories that burn
因為所有的回憶在內心燃燒
Where I will go, there is no return and time
我將到一個沒有時間的地方,再也不回來
will heal my yearn
在那裏我會找到我的渴望
I dream about the world and I'm still young
我還是那麼年輕,幻想著這個世界
I got to live my life while I am free
我得趁我還自由的時候好好的過每一天
There is so much, from you I will keep
對於你,我需要保留太多
Thoughts of you and me
保留你和我的思緒
Feel the wonder of tomorrow in you
感覺你內心對未來的渴望


Baby, I am sorry
寶貝,對不起
but I have to leave and sail the ocean by myself
但我必須得離開,揚帆遠航
Maybe there will come a day for us to find a way to let us meet again
也許有一天我們還會再次相遇
Maybe this is not the end...
也許這並不是盡頭


Listen to the wind between the trees
聽,聽那樹間的風聲
Watch the stars shine for you and me
看,看那為我們閃耀的明星
Open your eyes, it ain't hard to find the miracles in the night
睜開雙眼,你不難發現夜空中的奇跡
Dive into the ocean of your dreams
那些潛入你夢境的奇跡
Sometimes things ain't what they seem
其實有時你看到的並不是真的
If you feel lost and might be afraid and lonely in the rain
如果你在雨中感到失落或是害怕及孤獨
Paint the picture of tomorrow in you
這時你需要描繪一下你對明天美好的憧憬


Baby, I am sorry but I have to leave and sail the ocean by myself
但我必須得離開,揚帆遠航
Maybe there will come a day for us to find a way to let us meet again
也許有一天我們還會再次相遇
I'm saying goodbye
是我該說再見的時候
baby, please don't cry
寶貝,請別哭泣
'cause forever we'll be more than friends
因為我們永遠都不止是朋友
maybe this is not the end
也許這不是盡頭
maybe this is not the end
也許這不是盡頭


I hope I'll see you someday
我希望能再見到你
But for now goodbye
現在只是暫時的分離
I spread my wings and fly
展開翅膀,飛向高空
Maybe this is not the end
這並不是終點




歌詞出處:http://72.14.235.132/search?q=cache:3TtuYZdeMAcJ:blog.sina.com.cn/u/4a71222d010007k8+Darin+Zanyar+sail+the+ocean%E3%80%80%E3%80%80%E4%B8%AD%E6%96%87%E6%AD%8C%E8%A9%9E&hl=zh-TW&ct=clnk&cd=8&lr=lang_zh-CN|lang_zh-TW

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()