close

這首歌一樣也是之前在廣播聽到,2006年度第五季「美國偶像」大賽的季軍,而那屆冠軍泰勒·希克斯(Taylor Hicks),也是同樣以R&B曲風為主。不過我有找他們的比賽的視頻來看,不知道為什麼對我來說都覺得還好,可能是歌曲的選項還有我也沒有用心聽吧~= = 但不可否認,他的故事真的滿感人的。

【About Elliott】
引用:http://movie.kingnet.com.tw/search/index.html?act=album&r=1222059592&actid=1222059130
 1978年7月20號出生於洛杉磯的他,在青春歲月經歷了讓人難以想像的艱困打擊,13歲時,醫生診斷他的右耳失去了百分之90的聽力,16歲時,他罹患了第一型糖尿病。面對這樣的人生,艾略特不但沒有被擊垮,反而從醫療的過程中感受到糖尿病對世人的傷害,投身關懷糖尿病病患的慈善活動。打從17歲開始,艾略特就不斷的在打工,他估計自己大概做過近50種工作,但是卻從來沒想到他的歌唱才華才是他天生注定要走的路。另外,因美國偶像選秀節目成名的艾略特還投身於公益活動,尤其是與他切身相關的糖尿病患協助領域,艾略特不僅捐出在”美國偶像”節目以及巡迴演唱會中所穿的衣服,他還身體力行廣募糖尿病患基金,艾略特說:「只要觀眾對我越來越熟悉,就可以讓更多人知道糖尿病,讓糖尿病成為眾人關注的焦點,進而對青少年朋友教導這個疾病,因為大多數的人都沒有得過這個病,不是很了解這個病。」

★Elliott Yamin - Wait For You★


I never felt nothing in the world like this before.
我從沒有這樣孤獨的感覺
Now I'm missing you and I'm wishing that you would come back through my door.
現在那麼想妳 祈禱著妳能回到我身邊
Why did you have to go? You could have let me know
噢。。為何妳要離我而去?妳可不可以點醒我
So now I'm all alone.
為何孤單只剩下我
Girl you could have stayed but you wouldn't give me a chance.
妳可以選擇留下 但從沒有給我機會
With you not around it's a little bit more then I can stand.
沒有妳的日子 思念只會讓人煎熬
And all my tears they keep running down my face.
嗚。。我的淚水不斷地 從臉龐上滑落
Why did you turn away?
為何你要轉身離去
So why does your pride make you run and hide?
是妳的自尊太多 讓妳想要逃
Are you that afraid of me?
還是妳害怕面對我
But I know it's a lie what you keep inside.
但我明白妳 心底藏著一個謊言
This is not how you wanted to be.
這也不是妳願意的
So baby I will wait for you.
寶貝 我會癡心 等 待 妳
Cause I don't know what else I can do.
因為我不知還能做什麼
Don't tell me I ran out of time.
即使別人說是浪費時間
If it takes the rest of my life.
就算我要這樣度過餘生
Baby I will wait for you.
寶貝 我會癡心 等 待 妳
If you think I'm fine it just ain't true.
如果妳以為我會沒事的 妳錯了
I really need you in my life.
我的生命真的缺妳不可
No matter what I have to do I'll wait for you.
不管要我付出什麼代價 我會 等 待 妳
It's been a long time since you called me. (How could you forget about me?)
妳好一陣子沒打電話給我了 (妳真的忘了我嗎)
You got me feeling crazy. (crazy)
這讓我快要瘋掉了(瘋了)
How can you walk away,
怎麼可以說走就走
Everything stays the same.
卻一切都沒有改變
I just can't do it baby.
現在我已無能為力了
What will it take to make you come back?
到底要做些什麼才能讓妳回來
Girl I told you what it is and it just ain't like that.
女孩 我說過的那些話不是有意的
Why can't you look at me, your still in love with me.
喔 為何不看著我的眼睛 妳仍然愛著我
Don't leave me crying.
別留下我獨自哭泣
Baby why can't we just start over again.
寶貝 為何我們不能從頭來過
Get it back to the way it was.
讓一切回到從前
If you give me a chance I can love you right.
如果妳願意給我機會 我會改變的
But your telling me it won't be enough.
但卻妳說這樣是不夠的
So why does you pride make you run and hide?
是妳的自尊太多 讓妳想要逃
Are you that afraid of me?
還是妳害怕面對我
But I know it's a lie what your keeping inside.
但我明白妳 心底藏著一個謊言
That's not how you wanted to be.
這也不是妳願意的
Baby I will wait for you.
寶貝 我會癡心 等 待 妳
Baby I will wait for you.
寶貝 我會癡心 等 待 妳
If it's the last thing I do.
因為這是我唯一能做的事

歌詞出處:http://www.youtube.com/watch?v=7cDCu3eKM60

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()