close

 
總覺得Luther Vandross的聲音,有濃、醇、香的滋味。

很喜歡間奏口琴的聲音(應該是吧?) 讓這首歌更有感覺,

對於戀情的不捨與深情。

 

Luther Vandross - Once Were Lovers

  

We shared a life, we shared a heart
我們曾分享生活  分享真心
But what we united seems to be breaking apart
但為何看似緊密的一切 卻是漸行漸遠
It’s a haunting pain, goes right to the core
它是纏繞心中最深的痛
Now we’re dividing what’s mine from what’s yours
現在 我們卻正區分你的和我的
I’ll keep the same old things I had when we met
我想保留我們初見時  我擁有的
And you’ll keep what’s yours ‘cause that would only be fair
你想保留屬於你的  只為了公平
But what about the heart that we both created together?
但那顆我們曾共享的真心呢?

[CHORUS]
We used to be the toast of the town
我們曾是大家心中的榜樣
We used to have the best love of all
我們曾擁有過最好的愛
We had blue skies but they came falling down
那曾有過的藍天 卻開始崩塌
What happened to us
我們之間發生什麼事
You and I once were lovers
你和我曾是戀人

No cheating hearts and no one did wrong
沒有欺騙  無人犯錯
So why did we break, can’t say our love wasn’t strong
為何造成分手  不能說是我們的愛不夠堅定
But I know with time things that start to mend
但我知道 時間會開始治癒
So let’s fix these hearts so they can’t be broken again
所以 讓我們重新修補這些破碎的心  不再分開
You need a man who sees how lonely you’ve been
妳需要一個了解妳寂寞的人
Don’t worry, I will start all over and then
別擔心  我會開始重新努力
We will get back the heart that we both created together
回到我們一起擁有的時光裡

[CHORUS]

Last night I cried but girl you were not here
昨晚我傷心落淚  妳卻不在身邊
So it was just a big waste of tears
這只是白費淚水
But then I smiled, I heard your voice in my ear
然而我彷彿在耳邊聽到妳的聲音 讓我微笑起來
Tellin’ me you wish it could be like it was in the beginning
告訴我  妳希望能回到剛開始時
[CHORUS]

I miss you, baby
我是如此的想念妳 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()