★.Beverley Knight - Gold
  


一位節奏藍調/靈魂的創作才女。


Written By Knight


Some people never recognise it
Though it's right before their eyes
And shines in all its glory
They never ever see
They choose something that looks just like it
And it may glitter all the time
But gold it will never be


有些人從不認得它,
即使就在他們的眼前,
閃耀著全身的光芒,
他們永遠看不見。
卻選擇某些看起來很近似的東西,
這東西也許會一直閃爍著,
但它絕對不是你要找的。


I guess you never held on to quality
Or you woulda recognised by now
Something so special so true
When it's standing right in front of you


我猜你對品質從不講究,
或者你現在已經發現,
一個很特別的東西,它是那麼真實的
站在你面前。


I'm gold babe
Catch me in the slipstream
Passing by the fools who just don't know
Pure gold babe
You're looking at the real thing
If you knew my worth you wouldn't let go (x2)


我就是你的寶藏,寶貝
在氣流中抓住我吧,
把那些什麼都不知道的傻瓜拋在身後,
我是純淨的,寶貝
你正看著一個最真實的東西,
如果你知道我的價值,你是不會放手的


Oh no…
Gold lies in rivers undiscovered
Hidden from the sight of those
Who don't know what to look for
(They ain't never gonna find it)
Sometimes the value is uncovered
Other times it's cast aside
By those who are just unsure


你的寶藏藏身在不知名的河流中,
避開那些庸人的視線,
那些不知自己在尋找些什麼的人。
他們永遠不可能會發現它,
有時候,它的價值毫不掩飾的展現出來,
但有時候,它的價值卻被那些不識貨的人
丟棄在一旁。


I guess you never held on to quality
Or you would of recognised by now
Something so special so true
When she's standing right in front of you
Chorus


我猜你對品質從不講究,
或者你現在已經發現,
一個很特別的東西,它是那麼真實的
站在你面前。


All the things you failed to see
Separated you from me
I decide who wins my time
And who comes inside yeah
Cause what is true and what is real
Finds a way of being revealed
I don't have to even try
Cause I'm certified…pure…
Chorus (x2)


就因為你看不見這些東西,
才使我們分離,
是我決定誰可以贏得我的愛,
誰可以進入我的世界
因為只真誠、真實
才有機會被發掘,
我根本不用試,
因為我是有價值的,純淨的。


lyric轉自ale

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()