收錄在Clay Aiken第一張專輯「Measure of a Man」中,MV拍得不錯。

☆.Clay Aiken - The Way
  

 

中英歌詞

1st verse:
There's something about the way you look tonight
你今晚看上去有些不同
There's something about the way that I can’t take my eyes off you
讓我無法從你身上移開視線
There's something about the way your lips invite
你的雙唇似乎在邀請著我
Maybe it’s the way that I get nervous when you're around
或許就是這樣當你靠近時令我開始緊張
And I want you to be mine
想讓你屬於我
And if you need a reason why
如果你需一個理由


chorus:
It’s in the way that you move me
是你觸動我心靈的方式
And the way that you tease me
和你捉弄我的方式
The way that I want you tonight
都讓我想今晚將你擁入懷中
It’s in the way that you hold me
是你擁抱我的方式
And in the way that you know me
和你了解我方式

When I can’t find the right words to say
當我無法找到貼切話語形容時
You feel it in the way
你可以用這些方式感受到
Oh you feel it in the way

用這方式 你就能感受得到


2nd verse:
It’s something about how you stay on my mind
有些原因讓你一直停留在我的心中
It’s something about the way that
許多無法詳明的原因

I whisper your name when I’m asleep oh girl
讓我沉睡時仍不時低喊你的名字女孩

Maybe it’s the look you get in your eyes
或許是你眼底深處的魔力
oh baby it’s the way that makes me feel to see you smile
親愛的也或許是我想看到你的笑容
And the reasons they may change
或許有天這些理由都會改變
But what I’m feeling stays the same
但不變的是我仍有相同的感受


Bridge:
I can’t put my fingers on
我找不出是什麼原因
Just what it is that makes me
Love you, you baby
讓我如此愛你
So don’t ask me to describe
所以別再要求我形容

I get all choked up inside
我內心已激動地說不出話
Just thinking about the way
只要去感受這些方式
repeat chorus (2 xs)


It’s something about the way you look tonight
你今晚看上去有些不同
There is nothing more to say than I feel it in the way

是勝過言語所形容的感覺 我所感受到的

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()