最先聽到的版本是哈林所唱的,收錄於1997年「哈林的音樂頻道」,這張專輯還有許多哈林翻唱好聽的英文老歌。而很久之前放的一首好聽的男女對唱英文老歌「Yes,I'm Ready」也是收錄於此張專輯。

這張專輯有太多好聽的英文老歌,讓不是屬於那個年代的人,都能欣賞及認識到。

哈林另外還有出一張「哈林音樂電台」,裡面也有許多好聽的英文老歌。而之中有一首是哈林最自豪的「Into the night」,最近也收錄在他的最新專輯「到死都要十八歲」中。

現在也有很多歌手都出自選輯,不過我覺得如果選歌及唱功,沒有辦法像哈林一樣,挑歌獨特及擁有自己味道, 難免會像口水歌一樣,聽過就忘了~

 

☆.Pure Prairie League - Let Me Love You Tonight 



中英歌詞:
Dark clouds are blowing in the wind
黑色的雲朵因風飄送時
He's crossing your mind again
他又再次浮上你心頭
You got that sad sad feeling from a broken heart
而你那顆受傷的心又開始隱隱作痛
Feeling so close to the edge
且感覺已快到極限

Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
There's a million stars in the sky
在這繁星點點的夜空
Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
I'll make everything all right
我會讓一切好轉的

When you find out how good love can be
當你發現愛可以如此美好
You're so lost when it's such a free
你曾失去的也是一種解脫
They say once in your life
在你的生活有人說過 
You find someone who's right
你會找到對的人
Someone who loves you like me
那個人就像我愛你一樣

Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
There's a million stars in the sky
在這繁星點點的夜空
Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
I'll make everything all right
我會讓一切好轉的

When the moon has forgotten what the night is about
當月亮已忘記有關於夜晚的一切時
And the stars can't work and phases out
且星星不再閃耀且逐漸消失時
Hold me tighter than tight
再抱緊我一點吧
When the daylight comes it will be all right
當晨曦來臨前 一切都會好轉的

Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
There's a million stars in the sky
在這繁星點點的夜空
Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
I'll make everything all right
我會讓一切好轉的

Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
There's a million stars in the sky
在這繁星點點的夜空
Let me love you tonight
今晚讓我愛你吧
I'll make everything all right
我會讓一切好轉的

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()