close


原本以為我不會喜歡「Same auld lang syne」,因為我沒有舊情人XD(這有好高興嗎??)

但當你細細耹聽Dan Fogelberg娓娓唱出故事,漸漸地就會被他的聲音及情感所感染,

想知道故事的發展,而當最後熟悉的驪歌旋律由saxophone緩緩吹奏出來時,

故事已劃下句點,心中也泛起淡淡的惆悵。


另外一首是我從以前就很喜歡的國語歌「亂了」,也是同樣遇見舊愛,不過卻是無奈心酸,

因為對方是不告而別,而當自我療傷後,這個相逢,真是百感交集,還要個答案嗎?只有無語問蒼天~

 

                歌詞來源及故事介紹請看"
一個人的體熱"、"銀河網路電台"
 

☆.Dan Fogelberg - Same auld lang syne 

         


Same Old Lang Syne   情景依舊
Dan Fogelberg(August 13,1951– December 16,2007)


Met my old lover in the grocery store
在雜貨店遇見了我的舊情人
The snow was falling Christmas Eve
那是下著雪的聖誕節夜
I stole behind her in the frozen foods
我在冷凍食品區悄悄走到她背後
And I touched her on the sleeve
碰了一下她的袖子
She didn’t recognize the face at first
起初她沒認出我來
But then her eyes flew open wide
但接著她突然睜大眼睛
She went to hug me and she spilled her purse
過來擁抱我,她的錢包灑落下來
And we laughed until we cried
我們大笑,直到淚水滑落


We took her groceries to the checkout stand
我們把她買的東西拿到櫃檯
The food was totalled up and bagged
食物都被裝好結帳
We stood there lost in our embarrassment
我們楞在那兒,氣氛尷尬
As the conversation dragged
就這樣有一搭沒一搭的談著
We went to have ourselves a drink or two
於是想找個地方喝兩杯
But couldn’t find an open bar
卻找不到半家還在營業的酒吧
We bought a six-pack at the liquor store
我們買了半打啤酒
And we drank it in her car
在她車上喝了起來


We drank a toast to innocence
我們舉杯敬過去的純真
We drank a toast to now
我們舉杯敬現在
And tried to reach beyond the emptiness
我們努力想要越過那段空白
But neither one knew how
卻不知如何連結


She said she’d married her an architect
她說她嫁給了一個建築師
Who kept her warm and safe and dry
她的生活飽暖無虞
She would have liked to say she loved the man
她很想說自己很愛那個男人
But she didn’t like to lie
但是她不喜歡說謊
I said the years had been a friend to her
我說歲月很善待她
And that her eyes were still as blue
迷人的雙眼湛藍如昔
But in those eyes I wasn’t sure if I saw
但在那雙眼裡,我不確定看到的
Doubt or gratitude
到底是懷疑還是感激
She said she saw me in the record stores
她說她在唱片行裡看過我(的專輯)
And that I must be doing well
說我八成過得不錯
I said the audience was heavenly
我說聽眾都很棒
But the traveling was hell
但旅途奔波卻很痛苦


We drank a toast to innocence
我們舉杯敬過去的純真
We drank a toast to now
我們舉杯敬現在
And tried to reach beyond the emptiness
我們努力想要越過那段空白
But neither one knew how
卻不知如何連結


We drank a toast to innocence
我們敬天真無邪
We drank a toast to time
為時光荏苒乾杯
Reliving in our eloquence
我們在侃侃而談之中再次渡過
Another ‘auld lang syne’…
另一首驪歌…


The beer was empty and our tongues were tired
啤酒喝完了,唇舌也累了
And running out of things to say
話都聊得差不多了
She gave a kiss to me as I got out
我下車時她輕吻我
And I watched her drive away
我看著她開車離去
Just for a moment I was back at school
那一刻我彷彿又回到了學生時代
And felt that old familiar pain
再度感受到那熟悉的舊傷痛
And as I turned to make my way back home
當我轉身踏上回家的路
The snow turned into rain
雪開始融化成雨

 

☆.關淑怡-亂了(1995)


多年以前 你忘了說再見
獨自遠走天邊 留下我一個人 慢慢熬煎

經過多年 一切都已改變
悲傷不再那麼明顯 記憶中你的臉 慢慢的變淺

我已經走出你的天 隱藏起我的眷戀
當我再度回到傷心的街邊 你卻站在我面前 你已經等了一個冬天

我心我情 負載不起這樣的改變
熟悉的城市 依然變化萬千 我們彷彿又回到原點

我心我情 承受不起這樣的畫面
過時的影片 怎麼會是我傷心的主演
這一切 是不是上天對我的虧欠

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()