強烈推薦!! 下面 Eric Clapton 個人獨唱的版本~

★Eric Clapton-Holy Mother (1996)

   


這是之前在找Pavarotti與Bon Jovi的視頻時,無意發現Eric clapton的Holy mother。

我很喜歡Eric Clapton反覆唱著「i can't wait i cna' wait~」這句,

尤其是配上Eric Clapton磁性的聲音。


我一直覺得Eric Clapton中年的樣子,是他最帥最有魅力的時候,

不過這也是他人生面臨最悲痛的時候,失去了他來不及長大的兒子。

 


中英歌詞:
by Eric Clapton and Stephen Bishop

Holy Mother, where are you?
聖母瑪麗亞   妳在那裡?
Tonight I feel broken in two.
今晚我覺得我被撕裂成二半
I've seen the stars fall from the sky.
我曾看過流星從天空劃過
Holy mother, can't keep from crying.
聖母瑪麗亞   能不能讓我停止哭泣

Oh I need your help this time,
哦 這次我需要妳的幫助
Get me through this lonely night.
幫我渡過這寂寞夜晚
Tell me please which way to turn
To find myself again.
請告訴我重新找回我自己的道路

Holy mother, hear my prayer,
聖母瑪麗亞   傾聽我的禱告
Somehow I know you're still there.
莫名的 我認為妳仍在這裡
Send me please some peace of mind;
請給我一些心靈上的寧靜
Take away this pain.
來帶走這份痛苦

I can't wait, I can't wait, I can't wait any longer.
我無法等待   我無法等待   我已無法再等待下去
I can't wait, I can't wait, I can't wait for you.
我無法等待   我無法等待   我已無法再等待妳的到來

Holy mother, hear my cry,
聖母瑪麗亞   聽著我的哭喊
I've cursed your name a thousand times.
我曾咒罵妳的名字千次
I've felt the anger running through my soul;
我曾感到我內心充滿憤怒
All I need is a hand to hold.
我唯一需要就是要有人伸出
手來讓我握住

Oh I feel the end has come,
哦 我感覺到死亡的來臨
No longer my legs will run.
我的腿將無法再奔跑
You know I would rather be
妳知道  我寧願
In your arms tonight.
今晚躺在妳的懷中

When my hands no longer play,
當我的手已無法再活動
My voice is still, I fade away.
我的聲音逐漸消失而寂靜起來
Holy mother, then I'll be
聖母瑪麗亞   然後我將
Lying in, safe within your arms.
安穩躺在妳的懷中


*.好像翻得滿奇怪,不過這是我聽的感覺。


★Eric Clapton, Pavarotti- Holy Mother

 

前幾天在衛視電影台看不能說的秘密,發現黃秋生戲裡的裝扮,
有點像1996年Eric Clapton。

環

arrow
arrow
    全站熱搜

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()