突然想到這二首歌,好久沒有聽了。

還記得是大學放假時,邊收拾東西,邊聽著這二首歌。

上網找了 The Stupid Things翻譯,跟我聽的感覺不一樣。

所以就翻了我自己聽的感受。


【Jesse McCartney - The Stupid Things】   

Lyrics:

Just charge it to my account
就記到我的帳上
I hope I haven't gone over my limit
我希望這不會超過我的上限
With interest rates so swift
當利率快速變動時
No need to scream and shout
不需要尖叫和大叫
No doubt if women are from Venus now
毫無疑惑女人是來自金星
I'll get to them somehow
我總會搞懂她們

All I want to do is please you
我唯一想做就是取悅你
Please myself by living my life too
也讓我的人生感到快樂

[Chorus]
And all the stupid things I do
我所有做的事就是
Have absolutely no reflection on
沒有好好表達
How I feel about you
我對你的感覺
How I feel ohhh
我的感受

All the stupid things I do have absolutely no reflection on
我所有做的事就是沒有好好表達
How I feel about you
我對你的感覺
How I feel about you, yeah
我的感受

Yes I recall
我想起
Skipping on breakfast to play basketball
And feeling two feet small
就像玩籃球感到雙腳無力時才發現跳過早餐
Sometimes you read like William Shakes
有時你讀起來像是沙士比亞
Your scent is sweet like Betty Crocker bakes
你的香味就像用Betty Crocker烤的
I'd love to have my cake and eat it too
我真的很高興能擁有它、品嚐它


All I want to do is please you
我唯一想做就是取悅你
Please myself by living my life too
也讓我的人生感到快樂


[Chorus]
And all the stupid things I do
我所有做的事就是
Have absolutely no reflection on
沒有好好表達
How I feel about you
我對你的感覺
How I feel ohhh
我的感受

All the stupid things I do have absolutely no reflection on
我所有做的事就是沒有好好表達
How I feel about you
我對你的感覺
How I feel about you, yeahhhh no no no no no nooo
我的感受


[Vocalizes]

All I want to do is please you
我唯一想做就是取悅你
Please myself by living my life too
也讓我的人生感到快樂


[Chorus]
And all the stupid things I do
我所有做的事就是
Have absolutely no reflection on
沒有好好表達
How I feel about you
我對你的感覺
How I feel ohhh
我的感受
Oh how I feel about you
我對你的感覺
How I feel about you yeah
我的感受

Ohh Oooo Yeahhh Noo ooo La La La La Laaa

【Jesse McCartney - Come To Me】

  

Lyrics:

Under the silver stars,
銀色的天空下
Right where he broke your heart.
讓你心碎的地方
Girl you know, I'd give you everything.
你知道 我會給你一切
I wanna hold your hand,
我想握著你的手

And say the words he never said.
說著他不曾說過的話語
I'll make you promises you can believe.
讓你能相信我的承諾


[Chorus]
Let me be the one,
讓我成為你的唯一
Telling you it's alright
讓你知道這是對的

Sharing the smiles and tears you cry
分享你的喜悅和淚水
Let me be the one,
讓我成為你的唯一
Loving you when you're weak
當你感到虛弱 愛著你
For all of the strength you need,
當你需要時 給你力量
You can come to me.
來到我身邊吧


When you're down and you feel so lonely
當你失落 感到寂寞
Turn around, you can come to me
轉過身 就能來到我身邊
When you're down baby, I will be the only
當你感到低潮 我會是你的唯一
Come to me
來到我身邊吧


You can just be yourself,
你只要作你自己

'Cause I don't want nobody else.
我不要任何人

All of your secrets are safe with me.
對於我 你可以放心你所有秘密

For the kind of love you can trust,
你可以相信這份愛

For more than just a crush,
這遠遠超過迷戀

Baby, why don't you just come to me?
為何不 就來到我身邊


[Chorus]
Let me be the one,
讓我成為你的唯一

Telling you it's alright
讓你知道這是對的

Sharing the smiles and tears you cry.
分享你的喜悅和淚水

Let me be the one,
讓我成為你的唯一

Loving you when you're weak.
當你感到無力時 愛著你

For all of the strength you need
當你需要時 給你力量

You can come to me.
來到我的身邊吧


When I've got you in my arms (got you in my arms)
當我擁你在懷中

Say it's where you wanna be (where you wanna be, yeah)
說這是你想要的去處

'Cause girl I'm down on my knees
我會屈膝下來

Promising my heart oh, my heart
用我的心作為承諾


Whenever you need me, ah
Whenever you need me girl
Whenever you need me, ah
無論何時 當你需要我時

Oh, I'll be there
我會一直在這裡


Whenever you need me, ah
Whenever you need me girl
Whenever you need me, ah
無論何時 當你需要我時

Oh, I'll be there
我會一直在這裡



arrow
arrow

    Swt1984 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()